נכון, כל עסק רשאי לטעות ובהחלט שיש טעויות בלתי נמנעות, אבל יש עסקים קטנים לעתים צריכים להתמודד עם בעיות כגון תקציב מוגבל, מעט משאבים ושם שאף אחד לא מכיר עדיין. כל אלו גורמים לאנשים לעשות דברים קיצוניים או נואשים ודברים אלו עלולים לעלות ביוקר. חשיבה נכונה ושקולה היא המפתח פה, במידה ולא – אתם עלולים לעשות חלק מהטעויות הבאות.
בזבוז תקציב על בכמות גדולה על ההתחלה
יש כאלו שירצו להגיע ב'בום' ולהפתיע את כל המדינה ברעיון המדהים שלהם או אולי הם רוצים להכות בברזל בעודו הוא חם, אך לעתים פעולה זו עלולה לשרוף לכם את התקציב מהר מדי. בזבזתם יותר מדי, מהר מדי? ייתכן בהחלט שתצליחו בגדול, ייתכן שתצליחו אבל תמצאו את עצמכם עם מעט תקציב אחר כך להמשך עבודה, אבל גם ייתכן שתיכשלו בענק.
אחד ממומחי השיווק בעולם אמר את המשפט הנכון הבא שמתאים במיוחד לעסקים קטנים – "אתם לא יודעים איזו שיטת שיווק הכי טובה כי עוד לא הייתה לכם ההזדמנות לנסות את כולן" כך שלמעשה אתם מהמרים עם מיטב כספכם על משהו שאתם לא יודעים שיעבוד בכלל. קחו לכם זמן כדי לבחון את דרכי השיווק שלכם, הציעו כמה רעיונות ואל תשקיעו הכל על אחד.
שיווק בשיטות הלא נכונות
יש מגוון רחב של שיטות שיווק, גם אם מצמצמים רק לשיווק באינטרנט יש שיטות רבות, אז קל וחומר בכל עולם השיווק. אתם עדיין לא יודעים מה טוב ומה לא, ואתם גם צריכים לחשוב טוב טוב על קהל היעד שלכם – יכול להיות ששיטות מסוימות הן טובות, אבל לא מתאימות לסוג העסק שלכם. סביר להניח שאפילו תוכלו לחלק את קהל היעד שלכם למס' סוגים ולכל אחד מהם שיטות שיווק משלו. תרשמו לעצמכם את כל הניתוחים שאתם עושים כדי שיהיה לכם מסודר, הרבה יותר קל לשלוף רעיונות כשכל מה שבמוח שלכם כתוב על דף.
יוקרתי על פני חסכוני
יש אנשים יש להם רעיון מעולה, הם יודעים את זה ולכן הם יקפצו בענק ועל מנת ליצור את הרעיון שלהם הם ישתמשו במיטב המוחות בארץ ובעולם. אז לא בהכרח שזה הרעיון הטוב ביותר, לפעמים אפשר לחסוך כסף ולהשתמש בדרכים חסכוניות יותר שאולי יתנו לכם תוצאה קצת פחות טובה, אבל חסכונית הרבה יותר כך שיישאר לכם כסף לדברים אחרים. למשל, בפיתוח אפליקציה לא צריך לפנות לחברת פיתוח האפליקציות הטובה והיקרה ביותר, יש הרבה פרילנסרים מוכשרים שיעשו את העבודה כנדרש במחיר הוגן הרבה יותר.
לנסות לרצות את כולם
כשאדם שקול רוצה להתחיל שיווק הוא בדרך כלל יתייעץ עם כל העולם ואשתו לפני שהוא יקבל החלטה. על פניו, זה נשמע הדבר הנכון לעשות, אבל צריך להבין שבעולם, ובמיוחד בתחום השיווק, כל אחד חושב שיש לו את הרעיון. אדם שמקים עסק יתייעץ עם יועצים, עם המשפחה, עם החברים, עם השותפים ואפילו עם העובדים הזוטרים. הוא ישמע עשרות רעיונות שונים אבל בסופו של דבר, לא כל העצות נבונות, לך רק עם אלו שאתה סומך עליהם או עם אלו שאתה מאמין שהם המבינים הגדולים ביותר. זה יחסוך לך כאב ראש וזמן.
כישלון באומדן כישלון
"מה הדבר הכי גרוע שיקרה?" או "זה בטח יצליח" אלו טעויות נפוצות. קחו בחשבון שלכל פעולה שאתם עושים בשיווק העסק שלכם יש מחיר, לפעמים המחיר יכול להיות אפילו יותר גרוע מבזבוז הכסף או הזמן שלכם. סוף מעשה במחשבה תחילה, גם אם אתם בטוחים שיש לכם רעיון טוב, תחשבו על התרחיש שבו הוא לא מספיק טוב או תחשבו על החסרונות של אותו תרחיש. כמובן שלכל דבר יש סיכונים, אבל סיכונים שונים הופכים חלק מההצעות ליותר אטרקטיביות מהאחרות.