[contact-form-7 id="25" title="טופס בסלולרי"]
תפריט
Smart-Biz - הקמת עסק

מובילאיי נמכרת ב-15 מיליארד, ומה איתכם?

כשחברה ישראלית נמכרת במחיר גבוה מאוד ועושה ימבה כסף אנחנו מרגישים גאווה לאומית, אבל הרבה בעלי עסקים או יזמים צעירים חושבים על זה מדרך אחרת. "איך הם עשו זאת? גם אני רוצה לעשות זאת, אבל איך?"

חברת אינטל הודיעה היום שהיא תרכוש את מובילאיי, החברה הישראלית שמפתחת מוצרי סיוע בנהיגה ומוצרים הקשורים לנהיגה אוטומטית בכ-15 מיליארד דולר. מדובר בעסקה הגדולה ביותר של חברה ישראלית אי פעם וזהו הישג אדיר. אבל אם מסתכלים במבט כולל, זוהי לא תופעה חדשה של חברות מחו"ל משקיעות וקונות חברות ישראליות. לאחרונה התאגיד הסיני Giant רכש את פלייטיקה, חברה ישראלית בכ-4.4 מיליארד. זה אמנם סכום רחוק מהסכום שמובילאיי קיבלו, אבל מי לא היה רוצה 4.4 מיליארד?

אז איך מוכרים עסק במילארדים?

בואו נדבר לרגע על חברת Mobileye. היא החלה את דרכה בשנת 1999. מאז הקמתה היא לא עברה חיים קלים ולא קיבלה את ההצלחה שלה ברגע. בזכות עבודה קשה והשקעה הם הגיעו למצב שבשנת 2007 הם שיתפו פעולה לראשונה עם אינטל ויצרניות רכב גדולות. תוך שנים בודדות הם זכו לשם עולמי בארץ ובעולם וכיום קשה למצוא ישראלי ששמע על החברה הזאת.

השקעה משתלמת

שנשאלים יזמים איך הם הצליחו להגיע למצב שהם מוכרים את העסק שלהם הם בסכומים של מיליונים ומיליארדים הם כולם עונים תשובה דומה. השקעה, עקשנות, יוזמה וחשיבה מחוץ לקופסא הן תכונות שעולות הרבה בין התשובות. ברגע שאתה חושב על מוצר או רעיון טוב, אתה עושה אותו בצורה הטובה ביותר, אתה מאמין בו ואתה משווק אותו בכל דרך אפשרית – אתה סולל לעצמך את הדרך להצלחה. התשובות האלו נשמעות קיטשיות ודי ברורות מאליו, אבל הרבה אנשים יודעים את התשובות אך מפילים את האשמה על דברים אחרים. אנשים רבים מתייאשים בדרך ובטוחים שהם הגיעו למבוי סתום, בדרך שלהם הם עוברים מכשולים רבים ובטוחים שאין שום סיכוי, אבל לפעמים צריך להבין שגם אם נכשלתם 100 פעמים ולבסוף הצלחתם פעם אחת, הפעם הבודדת הזאת היא זאת שקובעת.

משוטטות באינטרנט נתקלתי בכתבה של בחור שמכר את העסק שלו תמורת 25 מיליון דולר לאחר שהעסק היה קיים רק 6 חודשים. נשמע מוגזם, נכון? קראו את הסיפור ותבינו את התהליך הארוך והלא פשוט שעבר הבחור. לסיפור המלא (באנגלית)

מאמרים שנוספו לאחרונה
אתר לעסק